Papu Design nousi parhaaseen A-kategoriaan Eetti ry:n Ränkkää Brändi -vastuullisuustutkimuksessa

papustories uutiset

Kotimainen lasten- ja naistenvaatteita suunnitteleva, valmistuttava ja myyvä, Papu Design Oy, menestyi hienosti tänäkin vuonna Eettisen kaupan puolesta ry:n tekemässä vastuullisuusselvityksessä. Papu nousi nyt parhaaseen A-kategoriaan, kun se viime vuonna oli parhaana yrityksenä vielä B-kategoriassa.

Vastuullisesti valmistettujen ja laadukkaiden vaatteiden valmistajana tunnettu Papu Design Oy on perustamisestaan lähtien panostanut voimakkaasti vastuullisuustyöhön. Eetti ry:n teettämässä raportissa arvioitiin tällä kertaa 35 suomalaisen vaatebrändin ilmasto-, ympäristö- ja ihmisoikeustyötä ja läpinäkyvyyttä. Pisteytyksen perusteella yritykset jaettiin viiteen kategoriaan (A-E). Parhaaseen A-kategoriaan pääsi Papu Design Oy:n lisäksi miestenvaatebrändi Frenn, Globe Hope sekä PaaPii Oy.

Vuosi sitten Papu Design Oy oli parhailla pisteillä ainoa yritys B-kategoriassa. Nyt useat brändit ovat parantaneet vastuullisuustyötään ja kertovat siitä. Tänä vuonna B-kategoriaan pääsi yksitoista brändiä.

”Nousu parhaaseen A-kategoriaan on meille tärkeää, koska olemme yrityksen perustamisesta lähtien halunneet suunnitella ja tuottaa vaatteita, jotka ovat eettisiä. Tavoitteenamme on ollut se, että muutamme kuluttajakäyttäytymistä vastuullisempaan suuntaan omalla esimerkillämme tuottamalla laadukkaita, pitkäkestoisia vaatteita”, Papu Design Oy:n perustajaosakas Anna Kurkela sanoo.

Parhaat pisteet saaneet yritykset ovat niitä, joiden tuotteet valmistetaan pääasiallisesti matalan riskin maissa, joissa riski ihmisoikeusloukkauksiin on matala ja ympäristölainsäädäntö korkeatasoista. Parhaat yritykset kertovat täsmällisesti myös materiaalivalinnoistaan ja konkreettisista toimenpiteistään esimerkiksi pakkausmateriaalien sekä hiilijalanjäljen suhteen.

”Papulla vastuullisuusasiat ovat syvällä DNA:ssa. Teemme vastuullisuuteen liittyviä konkreettisia valintoja päivittäin liiketoiminnassamme, ja pyrimme myös kertomaan näistä mahdollisimman tarkasti valveutuneille asiakkaillemme. Kuluttajat haluavat täsmällistä tietoa tuotteista, eivät sanahelinää. Vastuullisuus tarkoittaa tekoja eettisyyden eteen”, Papu Design Oy:n toimitusjohtaja Anu Vauhkonen sanoo.

Raportti julkaistaan osoitteessa: www.eetti.fi

Lisätietoja antaa: 
Anna Kurkela, Osakas +358 50 534 1110
Anu Vauhkonen, CEO +358 40 765 2484


Vanhempi julkaisu Uudempi julkaisu


Jätä kommentti

Huomaa, että kommentit on hyväksyttävä ennen niiden julkaisemista