KÄYTTÖ- JA TOIMITUSEHDOT

Voimassa 11.11.2019 alkaen

Päivitetty 30.3.2020

 

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Papu Design Oy, 2622278-7. Tuotteita myydään täysi-ikäisille kuluttaja-asiakkaille maailmanlaajuisesti. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan osoitteesta www.papustories.fi.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Tilauksen viitteen/tilausnumeron
  • Antamasi yhteystiedot
  • Ostetut tuotteet ja niiden hinnan
  • Valitsemasi maksutavan

 

Papu Design pidättää oikeuden perua Asiakkaan tilauksen, kun kyseessä on selvä hinnoitteluvirhe. Hinnoitteluvirheen vuoksi tilaus voidaan perua, jos kyseessä on merkittävä ero tuotteen normaalihintaan ja keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen, että kyseessä on virhe. Hinnoitteluvirheeksi lasketaan esimerkiksi tilanne, että tuotteen hinta on 0,00 EUR.

 

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Paytrail Oyjn maksupalvelut, Klarna Bank AB:n maksupalvelut sekä PayPal maksupalvelut. Paytrail Oyjn maksupalvelut Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Klarna Bank AB:n maksupalvelut Lasku ja Joustava Erämaksu. 

--------------------

Maksupalvelutarjoajat

Paytrail Oyj 


Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Klarna Bank AB

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

  • Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti. 

PayPal

 


-------------

Toimitusaika

Tilauksen toimitusaika Suomeen on 4-5 arkipäivää ja muualle maailmaan 10 arkipäivää. Kampanjat, viikonloput ja pyhät saattavat vaikuttaa tilausten toimitusaikaan.

Suomessa saatavilla oleva kotiinkuljetus toimittaa tilauksen lähetystä seuraavana arkipäivänä suoraan kotiisi Postin Express-pakettina. Jos pakettia ei voida toimittaa (jos kukaan ei ole sitä vastaanottamassa) paketti toimitetaan lähimpään noutopisteeseen. Muistathan aina täyttää puhelinnumerosi tilausta tehdessäsi, että saat toimituksesta ilmoitukset!

 

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset pakettina tai kirjeenä, riippuen tilauksen koosta.

 

Toimituskulut:

Toimitusmaa Toimitusmaksu
Suomi / Postipaketti 4,90€
Suomi / Kotiinkuljetus 6,90€
Eurooppa 9,90€

 

 

Toimituksen seuranta:

Kun tilauksesi on lähetetty, saat seurantatunnuksen sähköpostitse tilausta tehdessä ilmoitettuun osoitteeseen.

 

Palautus ja vaihto

Palautusehdot Suomessa

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Asiakkaalle ei tule toimituskuluja Postissa, kun käyttää paketin lähettämisessä asiakaspalautustunnustamme 655374 tai Postin sivujen kautta saatavaa Helposti-koodia. Kaikista palautuksista veloitetaan kuitenkin käsittelykulu 4,90€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä.

Palautuksesta täytyy tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen: asiakaspalvelu@papustories.com.

Pakkaa tuote / tuotteet hyvin, ja täytä ja liitä palautuksen mukaan lähetyksen mukana tullut tuotepalautuslomake.

Palautus Postin kautta:

Kirjoita paketin päälle osoitetietomme ja asiakaspalautustunnuksemme ja vie paketti Postiin. Asiakaspalautuslähetys Postin kautta on asiakkaalle maksuton. Asiakaspalautustunnuksemme on 655374.

Voit lähettää paketin myös "Helposti-koodilla", lisätietoja löydät täältä: www.posti.fi/palautapaketti.

Jos tuote palautetaan Papu Design Oy:lle muuta kautta, vastaa lähettäjä palautuksen kuluista ja niitä ei hyvitetä.

Palautusosoite on:

Asiakaspalautus

Papu Design Oy/ DHL Supply Chain

Ovakonkatu 2

20200 Turku

Asiakaspalautustunnus: 655374

 

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Palautusten käsittelyaika on 10 – 15 arkipäivää. Kun palautus on hyväksytty, hyvitys maksetaan alkuperäiselle maksutavalle. Jos tilaus on maksettu käyttäen Paytrail-maksutapaa, palautus edellyttää asiakkaalta henkilökohtaisen Paytrail-tilin luomisen.

Mikäli asiakas palauttaa tilauksen Papu Design Oy:lle kokonaisuudessaan, palautamme asiakkaalle tilauksen yhteydessä veloitetut alkuperäiset toimituskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä. Käsittelykulu 4,90€ veloitetaan kaikista palautuksista riippumatta siitä, että palautetaanko tilaus kokonaisuudessaan vai osa tilauksesta.

Tilauksen noutamatta jättäminen ilman sähköistä palautusilmoitusta ei ole tuotepalautus.

On asiakkaan velvollisuus huolehtia, että paketti noudetaan ajallaan noutopisteestä. Noutamatta jätetty paketti palautuu lähettäjälle, ja tilauksesta tehdään hyvitys alkuperäiselle maksutavalla. Veloitamme 10 € kuluja noutamatta jääneestä tilauksesta. Toimipaikkapalautuksena palautunutta pakettia ei lähetetä uudelleen.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Papu Design Oy ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, jos asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.  


Saat tilauksen mukana vaihto- ja palautusohjeet, löydät ohjeet myös täältä

Huom! Jos haluat palauttaa tuotteita, jotka olet ostanut "osta 3 maksa 2" -kampanjan tai vastaavan kampanjan aikana, teemme hyvityksen seuraavasti: Palauttaessasi tuotteen, jonka olet saanut maksutta, tuotetta ei hyvitetä sillä tuotetta ei ole veloitettu. Jos palautat maksetun tuotteen (tai tuotteet), mutta pidät ilmaisen tuotteen, tarjous purkautuu, ja sinulle jää maksettavaksi maksutta saamasi tuotteen alkuperäinen hinta. Hyvitämme tällöin maksutta saamasi tuotteen ja palautuksen hintaerotuksen.

 


Vaihdot

Vaihto onnistuu vain saman tuotteen eri kokoon tai samanhintaiseen tuotteeseen. Emme varaa vaihtoa varten tuotteita etukäteen. Lähetä tuote ylläolevien ohjeiden mukaisesti meille. Kun pakettisi saapuu ja tulee käsittelyyn, tarkistamme tuotetilanteen ja laitamme uuden tuotteen matkaan. Jos toivomasi koko on kuitenkin loppunut, laitamme sinulle hyvityksen maksuun alkuperäiselle maksutavalle. Saat kuittauksen sähköpostiisi, kun asiasi on käsitelty. 

 


Palautusehdot Suomen ulkopuolelta

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Palautuksesta täytyy tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen: asiakaspalvelu@papustories.com

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@papsutories.com ja saat meiltä ohjeet palautukseen. Täytä ja laita palautuspaketin mukaan myös tilauksen mukana tullut palautuslomake.  

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, hyvitys tehdään alkuperäiselle maksutavalle. Palautusten käsittelyaika on 10 – 15 arkipäivää.

Mikäli asiakas palauttaa tilauksen Papu Design Oy:lle kokonaisuudessaan, palautamme asiakkaalle tilauksen yhteydessä veloitetut posti- ja pakkauskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä.

Tilauksen noutamatta jättäminen ilman sähköistä palautusilmoitusta ei ole tuotepalautus.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Papu Design Oy ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, jos asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.  

Saat tilauksen mukana vaihto- ja palautusohjeet, löydät ohjeet myös täältä.

Eurooppa

Palautuksesta täytyy tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen: asiakaspalvelu@papustories.com. Kerro ilmoituksessa nimesi, tilausnumerosi (PAPU#xxxx) ja puhelinnumerosi sekä mitkä tuotteet haluat palauttaa. Saat palautus-rahtikirjan ja palautusohjeet tilauksen mukana. Palautuksen hinta on 15,00 euroa, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Saat palautusohjeet myös paperisena tilauksesi mukana.


Euroopan ulkopuoliset maat

Palautuksesta täytyy tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen: asiakaspalvelu@papustories.com. Kerro ilmoituksessa nimesi, tilausnumerosi (PAPU#xxxx) ja puhelinnumerosi sekä mitkä tuotteet haluat palauttaa. Kun olemme saaneet palautusilmoituksesi, lähetämme sinulle rahtikirjan sekä ohjeet sähköpostitse. Palautuksen hinta on 20,00 euroa, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Saat palautusohjeet myös paperisena tilauksesi mukana.

 

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@papustories.com.

 

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

 

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Papu Design käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Papu Design sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille. Tietoja luovutetaan kolmansille osapuolille ainoastaan yllä mainittuihin ehtoihin liittyen, tällainen taho on esimerkiksi maksupalveluntarjoajat.

Force majeure: Jos näissä ehdoissa mainittujen velvollisuuksien täyttäminen ei onnistu ylivoimaisen esteen sattuessa (sodan, luonnon tapahtuman, katastrofin, lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen, lakon tai muun niihin verrattavan tapahtuman takia), tällöin ei asiakkaalla ole oikeutta saada korvausta Papu Design Oy:ltä.

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.