Papu Design Oy:n hallitukseen uusia nimekkäitä digitaalisen liiketoiminnan osaajia

uutiset

Kotimainen lasten- ja naistenvaatteita suunnitteleva, valmistuttava ja myyvä, Papu Design Oy, on nimittänyt hallitukseensa kaksi tunnettua digitaalisen liiketoiminnan vaikuttajaa.  Uusina jäseninä yhtiön hallitukseen on kutsuttu Baswaren perustajanakin tunnettu Hannu Vaajoensuu ja digikauppaan erikoistuneen Columbia Roadin perustaja sekä digitaalisia palveluja tuottavan, Euroopan parhaaksi työpaikaksi palkitun, Futuricen osakas Sampo Hämäläinen.

 

Vastuullisesti valmistettujen ja laadukkaiden vaatteiden valmistajana tunnettu Papu Design Oy on perustamisestaan lähtien panostanut voimakkaasti verkkokauppoihin. Yhtiön vajaan 3 miljoonan euron liikevaihdosta 2 miljoonaa euroa tulee verkkokaupasta ja omista myymälöistä.

”Yhtiön strategia kasvaa kotimaassa ja kansainvälisesti verkkokauppojen kautta on ollut oikea valinta. Tulevaisuuden menestyjiä ovat aidosti vastuulliset brändi-yhtiöt, joilla on jakelukanava omassa hallinnassaan. Papun tavoite on olla kansainvälisen verkkokaupan edelläkävijä ja suunnannäyttäjä. Siksi on luonnollista, että vahvistamme hallitustamme vahvalla digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan erityisosaamisella. Toivotan uudet hallituksen jäsenemme lämpimästi tervetulleeksi kehittämään yhtiötä”, Papu Design Oy:n hallituksen puheenjohtaja, Marina Vahtola, sanoo.

 

Vastuullisuus ja vahva arvopohja toiminnan lähtökohta

Papu Design Oy on aiemmin viestinyt digitaalisesta laajentumista ja jälleenmyyntiyhteistyön laajentamisesta myös Euroopan johtavassa muoti- ja lifestyle-verkkokauppa-alusta Zalandossa sekä Pohjoismaiden muoti- ja kauneus-verkkokauppa-alusta Booztissa. Uudet jälleenmyyntikanavat ovat tärkeä osa Papun kansainvälistymisstrategiaa. Esimerkiksi Zalando on tuonut viestinnässään esille sen, että haluaa jatkossa panostaa nimenomaan vastuullisesti valmistettuihin tuotteisiin.

Vastuullisuusnäkökulma oli myös ratkaiseva asia hallituksen jäsenvalinnoissa.

”Olen jo pidemmän aikaa sijoittanut kestävän kehityksen yhtiöihin. Minua viehättää myös Papun tyyli ja design. Vastuullisuuden lisäksi minua draivaa kasvu ja kansainvälistyminen. Papu Design on lämminhenkinen kuluttajabrändi, joka tuo hienoa vastapainoa bittien pyörittämiseen”, digitaalisen liiketoiminnan konkari, Hannu Vaajoensuu, kertoo.

 sampo hämälainen papu design oy hallitusHanna vaajoensuu papu design oy hallitus

Myös Sampo Hämäläiselle yrityksen kulttuuripohja ja ihmisläheisyys ovat liiketoiminnassa tärkeitä. Sampon visiona on tehdä suomalaisyrityksistä maailman parhaita myyjiä digitalisaation avulla. Tavoite on yhtäläinen Papu Designin vision kanssa.

”Tekstiilialan erikoiskaupalle vuosi 2020 oli Covid19-pandemian vuoksi haastava. Papu Design Oy kuuluu ehdottomasti tekstiilialalla Korona-ajan voittajiin. Yhtiö onnistui kääntämään tuloksen todella vaikeasta markkinatilanteesta huolimatta positiiviseksi”, Hallituksen puheenjohtaja Marina Vahtola toteaa. 

 

Lisätietoja antaa: Hallituksen puheenjohtaja Marina Vahtola +358 40 019 6352

www.papudesign.com


Vanhempi julkaisu Uudempi julkaisu


Jätä kommentti

Huomaa, että kommentit on hyväksyttävä ennen niiden julkaisemista